Time flies by so quickly - Reisverslag uit Summit, Verenigde Staten van Marlies Sluis - WaarBenJij.nu Time flies by so quickly - Reisverslag uit Summit, Verenigde Staten van Marlies Sluis - WaarBenJij.nu

Time flies by so quickly

Blijf op de hoogte en volg Marlies

06 November 2013 | Verenigde Staten, Summit

Jeetje, 5 november alweer. De tijd vliegt. Bijna een jaar in de States. Leuk hoor, een ervaring rijker. Maar daar is dan ook alles mee gezegd. 'The American Dream'? Ik voel het niet. Het is nu ook niet bepaald een droomland. Neem nu de media. Ahg ik kan het wel gaan uitleggen. Maar mag er van uit gaan dat RTL nieuws en het AD er toch ook wel aandacht aan besteed. Schietpartijen, natuurrampen. Ja inderdaad, dat heb je overal. Maar de corruptie, jonguh daar word je niet vrolijk van.;-) Natuurlijk, er wordt hier groot geld verdiend. Maar als je wat beter om je heen kijkt, zie je dat het geluk er niet vanaf straalt.
In de stad gaat het er wel wat anders aan toe. City of dreams. Klopt. Althans, hangt er vanaf wat je dromen zijn. Skyscrapers in overvloed, toonaangevende multinationals, zat kansen. Maar ook: onwijs veel armoede. Het is vreemd, maar ik zie zoveel gelijkenissen met Afrika. De ongelijkheid. En ook de Apartheid zie je hier nog, naar mijn zin iets teveel.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb hier de tijd van m'n leven. Wie weet wel een plek om nog wat langer te vertoeven. Bedoel, New York. Tja, New York. Do I need to say more? Lijkt me niet. Wat is Nederland dan een simpel landje. Maar wel mijn simpele landje. Ookal weet 80% van de Amerikaanse bevolking het niet eens waar je het over hebt, Nederland? Is dat Denemarken ofzo? Oja Amsterdam.. Dat land ligt toch in Europa. Oké prima joh, wat jij wilt.
Op vele verzoeken een kort verslag van de huidige situatie. Ik woon nog steeds in de States, reis zo nu en dan, maar zwaar het gevoel dat ik stil sta. Geen inch vooruit kom. Ik weet dat menig lezer nu zegt: "wat mankeer jij, kijk nu eens naar alles wat je meemaakt en ziet." Maar de mensen met echte 'Marlies kennis' weten waar ik op doel. Wat ik eraan doe? To be continued...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Actief sinds 16 April 2012
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 16217

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 20 Januari 2014

Living the American Dream

09 September 2012 - 06 Oktober 2012

Durban, Zuid Afrika

Landen bezocht: